FAQ
Här hittar du svar på vanligen ställda frågor.
Priser och betalning
Alla priser är inklusive moms. Angivna priser kan komma att ändras utan förvarning beroende på valutakurser och andra faktorer vi inte kan påverka.
Reklamation
I de allra flesta fall ingår 1 års garantitid. Däremot finns det undantag där vissa produkter bara har 3 månaders garantitid. Skulle en produkt vara trasig vid leverans, eller gå sönder inom garantitiden, hör av dig till oss för mer information om hur vi ska gå vidare.
Frakt och leverans
Fraktkostnad tillkommer priset och varierar beroende på beställningens storlek. Mindre paket/brev 69 kr och medelstora paket 249 kr/kolli. Stora paket, ex högtalare, kostar 600kr. Blir det en hel pall är fraktkostnaden 1000kr. Ev. postförskottsavgift tillkommer med 49kr. Din totala fraktkostnad ser du i kassan när du valt leveranssätt.
Ej uthämtade paket debiteras 250 kr plus frakt och PF-avgift. Outlöst paket omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen.
Ångerrätt och retur
Om du inom 14 dagar från det att du tagit emot varan önskar returnera den, enligt ångerrätten i distansavtalslagen, måste du först kontakta oss för att få ett returnummer. Returnummer får du via mail och det är giltigt i 10 arbetsdagar.
Returneras varan enligt ångerrätten skall produkten vara oanvänd, oskadad och i omärkt originalförpackning. Klistra ej fraktsedlar direkt på kartongen utan skyddspapp eller extra kartong. Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kunden. Returrätten gäller ej specialbeställda eller tillkapade varor samt datorprogram med bruten försegling. Återbetalningen kommer att göras senast inom 30 dagar från den dag då ni begärt retur. Kunden får själv bekosta returfrakten.